محمد حسین تقوایی : پس از ماه‏ها رایزنی مدیرعامل پرسپولیس، بالاخره از سرمربی فصل بعد پرسپولیس رونمایی شد و در نهایت در حالی نام «زلاتکو کرانیکار» سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کرواسی در جام‌جهانی 2006 اعلام شد.
زلاتکو کرانیکار انتخاب استادانه جناب مدیرعامل پرسپولیس به اتهام دائم‌الخمر بودن با واکنش فیزیکی مدیرعامل باشگاه دونایسکا اشترادای کرواسی مواجه و از این باشگاه اخراج شده بود گزچه پس از آن به کشورهای عربی خلیج فارس رفت ولی آنجا هم از باشگاه الشباب اخراج شد 

:پس از ماه‏ها رایزنی مدیرعامل پرسپولیس، بالاخره از سرمربی فصل بعد پرسپولیس رونمایی شد و در نهایت در حالی نام «زلاتکو کرانیکار» سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کرواسی در جام‌جهانی 2006 اعلام شد که همزمان با این اعلام چند شائبه جدی از جمله رقم قراردادش و تفاوت آن با ارقام اعلامی در رسانه‏های کروات به وجود آمد اما تمامی این شائبه‏ها نتوانست این خبر را پنهان نگه دارد که سکاندار سرخ‏ها در لیگ نهم یک دستش را برای نگه داشتن شیشه مشروب باید از روی سکان بردارد!

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ پرسپولیس بعد از مدت‏ها امروز و فردا کردن و گذر از نام‏های برانکو، پروزوويچ، فولر، مولر و... بالاخره به همیت مدیرعامل پرتجربه‏اش که برای قرارداد بستن به بازیکنان التماس نمی‏کند اما در تولیدی لباس به عقد قرارداد می‏پردازد؛ صاحب سرمربی شد تا به زعم برخی تحلیل‏گران ساده‏لوح تکلیف پرسپولیس مشخص شود اما شواهد نشان می‏دهد روند انتخاب سرمربی پرسپولیس همچنان ادامه خواهد داشت و این کروات برخلاف هم‏وطنانش حتی نیمکت سرخ‏ها را نیز لمس نخواهد کرد.

هنوز محمدحسن انصاری‏فرد که علی‏الظاهر روابط خوبی با دلال‏ها، ایجنت‏ها و مدیربرنامه‏ها دارد خستگی معرفی یک شاهکار را پس از زمانی طولانی برای هدایت پرسپولیس از تن بیرون نکرده و بلیت جناب سرمربی به مقصد تهران قطعی نشده است که رسانه‏های داخلی و خارجی جزئیات کاملی از اوضاع و احوال خراب این مربی را بر روی خروجی خود قرار دادند تا این مربی نیز که نیامده هزار و یک منتقد پیدا کرده، برای قهرمان کردن پرسپولیس با یک فوتبال زیبا به ایران نیاید!

در همین رابطه یکی از رسانه‏ها با تکیه بر اخبار یک ماه پیش سایت خبری کرویشین تایمز (تایمز کرواسی) خبر داد که زلاتکو کرانیکار انتخاب استادانه جناب مدیرعامل پرسپولیس-که به تازگی به اتهام دائم‌الخمر بودن با واکنش فیزیکی مدیرعامل باشگاه دونایسکا اشترادای کرواسی مواجه و از این باشگاه اخراج شده بود- به‌خاطر مصرف بیش از حد الکل در نزدیکی خانه‌اش در زاگرب به زمین افتاده و مجروح شده است.در این حادثه کرانیکار از ناحیه چشم مجروح و انتقال او به بیمارستان بازتابی گسترده در میان کروات‌ها داشت.



البته کروات‌ها دیگر به داستان‌های مربوط به الکلی بودن سرمربی اسبق تیم ملی‌شان عادت کرده‌اند، کمااینکه نخستین‌بار ماجرای بدنامی این مربی کروات را خبرنگاران ایرانی حاضر در کمپ تیم ملی‌مان در فردریش هافن از زبان برانکو ایوانکوویچ و مترجمش رضا چلنگر شنیده بودند که برانکو چندین‌بار در مقابل دیدگان خبرنگاران ایرانی به انتقاد از وضع و حال آن روزهای رختکن تیم ملی کشورش در جام‌جهانی 2006 پرداخته و از شنیده‌هایش از اردوی کرواسی گفته بود مبنی بر اینکه «زلاتکو کرانیکار» همواره مست و لایعقل در رختکن حاضر می‌شود و حتی این حالت تا لحظاتی پیش از دیدار حساس کرواسی مقابل برزیل از او سرزده است.

پس از جام‌جهانی هم کرانیکار که نتیجه‏ای جز ناکامی برای خود و تسیم ملی کشورش نداشت، با استمرار این نتایج و همچنین به واسطه الکلی بودن و عدم کنترل رفتارش برکنار شد و جای خود را به «بیلیچ» جوان داد. اما کرانیکار به عادت بد خود ادامه داد و حتی وقتی برای مربیگری به حوزه خلیج فارس آمد و روی نیمکت الشعب امارات نشست (تیمی که در آن هنگام میثم بائو و مهرزاد معدنچی را به خدمت گرفته بود) باز هم به نوشیدن افراطی الکل پرداخت، آن هم در کشوری مسلمان و در فضای باشگاهی که اکثر بازیکنانش مسلمان هستند. این رفتار او از چشم عرب‌ها هم دور نماند و خیلی زود در خروجی را به مرد کروات نشان دادند.

این مربی چندی پیش در تیم خشايار محسنی واسطه‏ای که علی‏الظاهر قرار نیست با وی برخورد شود، فعالیتش را آغاز کرد و پس از آن، از طریق خشایار که روزگاري نه چندان دور، طرح شکايت آري هان از پرسپوليس و مجادله اين باشگاه با فيفا براي کسر 6 امتياز را کارگرداني کرده بود، وارد باشگاه پرسپوليس شود تا اين انتخاب به زعم عده‏ای، خوش خدمتي عباس انصاري فرد است به دکتر محسني (!) تلقی شود و مدیرعامل پرسپولیس که از چند جهت تحت فشار قرارداد بیش از قبل زیر مگنه نقادی‏ها قرار بگیرد.

خواندنی‏تر آنکه در شرایطی برخی رسانه‏ها تا 800 هزار دلار به عنوان رقم قرارداد این مربی تخمین زده‏اند، که این مربی دائم‏الخمر که در رسانه‏های کرواسی مدعی شده، ترک کرده (!) در همان رسانه‏ها از قرارداد 450 هزار دلاری با این تیم خبر داده است و این تفاوت آشکار قرارداد نیز چنین پرسشی را مطرح می‏سازد که رسانه‏های داخلی رقم قرارداد این مربی را بیش از اندازه تخمین زده‏اند، رسانه‏های کروات بیش از اندازه قیمت هم‏وطنشان را پایین آورده‏اند یا مقرر است اتفاق دیگری برای این مابه تفاوت بیافتد؟!

در این تنها یک پرسش را می‏بایست از مدیران فعلی پرسپولیس علی‏الخصوص مدیرعامل پرتجربه این تیم جویا شد که چرا چشمتان از آن سوی آب‏ها به داخل کشورمان نمی‏چرخد و سراغ مربیانی همچون مجید جلالی را نمی‏گیرد؟

البته شاید دلیلش این باشد که امثال جلالی نه دائم‏الخمر بوده، نه آلت دست دلالان و تابع هستند و نه ارزش پرداخت این همه دلار را دارند. امثال جلالی باید از روی سکو بازیها را تماشا کنند و حتی به آنها فرصت تدریس نیز داده نشود تا یک عده از اروپای شرقی نیمکت‏های لیگ برتر فوتبال را اشغال کنند و هریک با تحمیل یک شکست به فوتبال باشگاهی یا ملی ایران، چمدانشان را برای پایان داد

تابناک ورزشی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا